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AjoutVague

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Lucas 2017-01-21 01:26:00 +01:00
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@ -3,25 +3,21 @@ package globalgamejam.game;
import java.awt.Color;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Random;
import com.sun.xml.internal.bind.v2.schemagen.xmlschema.List;
import globalgamejam.Main;
import globalgamejam.math.Vector2f;
import globalgamejam.gui.ActionGUI;
import globalgamejam.gui.GUI;
import globalgamejam.gui.GUILabel;
import globalgamejam.render.Camera;
import globalgamejam.tiles.Fond;
import globalgamejam.tiles.Objet;
import globalgamejam.tiles.TestTile;
import globalgamejam.tiles.Tile;
import java.awt.*;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Random;
/**
* Class created by MrDev023 (Florian RICHER) on 14/01/2017
*/
@ -45,13 +41,12 @@ public class MainGame extends Game{
fond.getTransform().scale(Main.WIDTH,Main.HEIGHT, 0);
fond.getTransform().rotate(180, 0, 0);
guis = new ArrayList<GUI>();
TestTile t = new TestTile();
t.getTransform().translate(100,100,0);
t.getTransform().scale(10,10,0);
tiles.add(fond);
tiles.add(t);
tiles.add(fond);
TestTile test = new TestTile();
test.getTransform().translate(0, 80, 0);
test.getTransform().scale(10, 10, 0);
tiles.add(test);
player1 = new Player(-100, 0);
tiles.add(player1.getTile());
@ -72,7 +67,7 @@ public class MainGame extends Game{
}
});
guis.add(label);
generateEntity(3);
}
@Override
@ -102,8 +97,42 @@ public class MainGame extends Game{
guis.clear();
}
public void generateEntity(){
int nb =3;
public void generateEntity(int nb){
final int MIN_HAUTEUR_MAX=150;
final int MIN_HAUTEUR=80;
int hauteurMax = (int) (MIN_HAUTEUR_MAX +Math.random()* Main.HEIGHT-80);
int nbMin = 0;
int nbMax = 0;
ArrayList<Tile> list = new ArrayList<>();
if(hauteurMax<MIN_HAUTEUR_MAX){
nbMin=nb-2;
nbMax=0;
}
if(hauteurMax>MIN_HAUTEUR_MAX && hauteurMax<Main.HEIGHT/2){
nbMin=nb-2;
nbMax=nb+2;
}
if(hauteurMax>Main.HEIGHT/2){
nbMin=0;
nbMax=nb+2;
}
int countJ1=(int)(nbMin + Math.random()*nbMax);
int countJ2=(int)(nbMin + Math.random()*nbMax);
for(int i =0;i<countJ1;i++){
list.add(new Objet((int)(Math.random()* Main.WIDTH/2),(int) (MIN_HAUTEUR+Math.random()* hauteurMax)));
}
for(int i =0;i<countJ1;i++){
list.add(new Objet((int)(Main.WIDTH/2+Math.random()* Main.WIDTH),(int) (MIN_HAUTEUR +Math.random()* hauteurMax)));
}
for(Tile t : list){
tiles.add(t);
}
}
}

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@ -1,10 +1,14 @@
package globalgamejam.tiles;
import globalgamejam.math.Color4f;
import globalgamejam.math.Vector2f;
public class Objet extends Tile {
public Objet(){
public Objet(int x,int y){
super();
super.setColor(Color4f.GREEN);
super.setColor(Color4f.RED);
super.setPosition(new Vector2f(x, y));
super.setScale(new Vector2f(10, 10));
super.applyTransform();
}
}